niedziela, 29 marca 2015

Piękna noc

Dzisiaj jeszcze z rozpędu temat powykładowy mi się narzuca.
O naszych wizjach wychowawczych i tresowaniu dzieci. Gdzie tracimy z oczu cel wychowawczy jakim jest dążenie do tego by nasze dziecko stało się samodzielnym, odpowiedzialnym, wolnym i szczęśliwym człowiekiem a zamieniamy to na dozór więzienny. No może w całkiem dobrych warunkach:)
Ta subtelna granica nie jest łatwa do wychwycenia, bo np. dziecko wybiega na mróz z odpiętą kurtką. Lecimy za nim z błaganiem, że tak nie wolno, że się przeziębi. Mamy odpuścić i dać mu się zaziębić? A z drugiej strony, jeśli ciągle będziemy za nim latać to gdy w końcu wyjdzie gdzieś samo nie weźmie za to odpowiedzialności. Będąc rodzicami na każdym kroku musimy podejmować błyskawiczne decyzje: interweniować czy nie. Później jest łatwiej bo młody obywatel, o ile nie jest absolutnie pod naszym pantoflem, da nam znać, że przesadzamy:))))
Tak sobie siedzę i rozważam. To bardzo rozległy temat. Jeszcze do niego wrócę.

Dziś lekko przesadziłam, do 4.30 oglądałam "Gotowe na wszystko", uspokajając się, że to godzina według nowego czasu. Co miałam na myśli nie wiem, ale człowiek nie jest sobą po takiej akcji. Oglądanie ku swej rozpaczy musiałam przerwać bo musiałam po kilka razy oglądać niektóre kawałki, już nic nie rozumiałam:)

Teraz czekamy na przyjazd mamy Wojtka. Ma u nas zamieszkać na tydzień. Co będzie dalej zobaczymy. Trochę się boję. To poważne wyzwanie.
W związku z tym i Wielkim Tygodniem postanowiłam zrobić tygodniowy urlop. Do zobaczenia w Niedzielę Wielkanocną. Będzie wielki tekst, bo mnie słowa inaczej zaleją:)))))
Wszystkim, którzy tu zaglądają życzę spotkania ze Zmartwychwstałym i wiele pokoju. To ta jedyna, najważniejsza noc w roku. Błogosławieństwa Bożego!
Jajko to symbol nieśmiertelności:)

3 komentarze:

  1. Justyna, wszelkich błogosławieństw od Zmartwychwstałego Jezusa życzę Tobie i Twojej rodzinie:-)
    Kupiłam nowa Frondę i czekam na wieczór, herbatkę i relaksik z Twoim artykułem :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Radości Zmartwychwstania!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Błogosławionej Paschy dla wszystkich kosmitów i ich Rodziców od Dużego Domu :)

    OdpowiedzUsuń